MSR 2020: Sobota priniesla patovú situáciu

  • Sebastián Soroka
  • 11. 10. 2020 14:30

Od štvrtka nám prebiehajú domáce zápasy v rámci Majstrovstiev Slovenskej republiky v elektronických športoch. Turnaj prebiehal bez väčších problémov, zlom však nastal v sobotu, kedy došlo k patovej situácii, ktorej riešenie nakoniec rozprúdilo vlnu diskusii a uštedrilo krivdu na strane hráčov Dark Tigers.

V skupine B zloženej z Dark Tigers, ENTERPRISE, dErmia a Globo Gym nastal problém, ktorý poukázal na diery v pravidlách. Skupiny sa odohrali systémom round robin (každý hral s každým). Globy Gym zo zápasov nezískali ani bod, ale medzi zvyšnými troma tímami nastala rovnosť bodov. Keďže do playoff mohli postúpiť iba dva tímy, došlo k veľkej dileme ohľadom toho, ktoré dva tímy by mali ísť ďalej, a ktorý tím si nakoniec „vytiahne čierneho Petra“. Nešťastníkmi sa nakoniec stáli reprezentanti organizácie Dark Tigers. Krátko po rozhodnutí prišlo vyjadrenie zo strany vedúceho organizácie Dark Tigers, Branislava Kovačovica , podľa, ktorého finálny verdikt bol nespravodlivý. Kovačovic aj keď rozhodnutie adminov rešpektuje, tak si nedával servítku pred ústa a jeho vyjadrenie vzbudilo veľkú debatu medzi hráčmi, trénermi, či členmi spoza "opony" domáceho esportu, ale aj bežnými fanúšikmi. Podľa čoho vlastne admini turnaja vyhodnocovali celú situáciu?

Photo by Dark Tigers

V prvom rade treba podotknúť, že organizátor turnaja nebol na takúto možnosť vôbec pripravený a nemal jasné definované pravidlo, ktoré by takému problému predišlo. Keďže turnaj postrádal pravidlo o rovnosti bodov, situáciu musela vyriešiť porada admin teamu, ktorý poslal do playoff ENTERPRISE a tím dErmia. O postupe mali najprv rozhodnúť vzájomne zápasy daných tímov. Táto možnosť by bola logická a rozumná. Nuž, postup so vzájomnými zápasmi nepripadal do úvahy, keďže medzi trojicou tímov vznikol začarovaný trojuholník. Pre bližšie vysvetlenie, ENTERPRISE porazili Dark Tigers a prehrali proti dErmii. Dark Tigers si zase pripísali výhru proti dErmii, ale ako už bolo spomenuté, prehrali proti ENTERPRISE. Ostávali možnosti "map-difference" a "round-difference". Admini sa nakoniec riadili podľa tabuľky na platforme Challengermode (platforma zastrešuje serveri pre turnaj), ktorej systém je nastavený na round-difference. Najhoršie čísla v rámci round-differnce mali Dark tigers a to ich vyradilo z turnaja.

Dark Tigers navyše pobúrili ďalšie okolnosti. Podľa Kovačovica začali kompetentní admini celú vec konzultovať aj s Tomášom "benq1" Masarykom a Tomášom "TeCkoO" Koširerom. Treba podotknúť, že Benq1 je tréner konkurenčnej eSuby a TeCkoO má zase prepojenie na organizáciu ENTERPRISE Esports. Hráči a vedenie porazeného celku, tak cítili oprávnene veľkú krivdu, že porada prebehla aj s ľuďmi, ktorí sú súčasťou iných tímov.

Na záver treba ešte raz zdôrazniť chybu zo strany organizátora, ktorý jasne nezadefinoval postup a pravidlá už pred samotným turnajom. Na turnaji, ktorý ma dlhoročnú tradíciu a z roka na rok jeho prestíž stúpa, by sa také niečo stávať nemalo. Bolo však prisľúbené, že podobná situácia sa už opakovať nebude a pre ďalší turnaj sa jasne zadefinujú pravidlá.

Oficiálne vyjadrenie Branislava Kovačovica - CEO Dark Tigers:

Vzniknutú situáciu odštartovala zmena rozhodnutia hlavného administratora. Počas zápasu dermia vs. Enterprise sme sa informovali u administratora turnaja o postupovom kľúče. Kde nám jasne povedal že tento zápas už nič nezmení a mali by sme postúpiť z 2. miesta. Túto informáciu mal ešte potvrdiť po skončení zápasu na discorde turnaja. To čo potvrdiľ už všetci vieme. Akceptujeme rozhodnutie, ale poukazujeme na veci ktoré tomu predchádzajú. Chybný formát, nejasné pravidlá, menenie rozhodnutí a v konečnom dôsledku informácia o tom že pre daľšie pokračovanie asi už jedenáste pravidlá opravia

Oficiálne vyjadrenie organizátora MSR 2020 k situácii pri rozhodovaní o postupe tímov s rovnakým skóre:

Do skupiny B v hre CS:GO sa kvalifikovali 4 tímy Enterprise esports, dErmia, Dark Tigers a GloboGym. Po odohraní zápasu Enterprise 0:2 dErmia, nastala v tejto skupine situácia, keď mali 3 tímy rovnaký počet bodov. V prvom rade by mali o poradí rozhodnúť vzájomné zápasy. Týmto spôsobom sa v tomto prípade tabuľka zostaviť nedala, pretože podľa týchto kritérii by boli všetky tímy na tom opäť rovnako. Ďalšími faktormi na rozhodnutie o postupe tímov sú "map difference" (rozdiel vyhratých / prehratých máp) a "round difference" (rozdiel vyhratých / prehratých kôl). Nakoľko v pravidlách nie je explicitne uvedená situácia "tie-breaker", výsledky sme nahrali do systému challenger mode, ktorého použitie uvádzame v pravidlách turnaja a vyšiel nám jednoznačný výsledok. Danú situáciu sme však aj napriek tomu ešte odkonzultovali s ďalšími relevantnými osobami ako sú admini svetových turnajov, komentátori, manažéri klubov, aby bolo rozhodnutie o výsledku čo najobjektívnejšie. Drvivá väčšina opýtaných, vrátane nášho hlavného admina, sa jednoznačne zhodla na tom, aby sme postupovali na základe výsledkov challenger módu a do semifinále tým pádom postúpili tímy Enterprise esports a dErmia.

Ohodnotiť

0

Komentáre

Pre vloženie komentára sa musíte prihlásiť.